Kodėl man patinka mano darbas

without-coffee-chaos-and-darkness-field-trip_zps1bzjuffi

Tiek prirašiau neigiamo apie savo darbą ir pirkėjus, kad gali susidaryti įspūdis, jog nekenčiu savo darbo ir visų, kas ateina pas mane. Tiesą pasakius, nemalonių pirkėjų yra žymiai mažiau, nei malonių (tie, kurie mandagūs, mėgsta būti pašnekinti arba patys šnekūs labai) arba neutralių (tai tie, kurie ateina, nusiperka ir išeina), Ir savo darbą aš mėgstu. Man patinka dirbti su kava, patinka atrasti, sužinoti paragauti ką nors naujo, ko, galbūt, niekada nebūčiau paragavęs, sužinojęs, pabandęs. Aš džiaugiuosi, kad mano įmonė suteikia daugiau mažiau visas sąlygas tobulėti šiame darbe, jeigu tik moki priimti tas sąlygas ir jomis pasinaudoti. O kas jomis nepasinaudoja, skundžiasi darbdaviu ir mala šūdą – patys kalti ir būtų gerai, jei išeitumėt iš darbo (apie tai galbūt kitame šios temos įraše).

Pats darbas su kava

Aš net nelabai pamenu kodėl ir kaip pradėjau domėtis kava. Pamenu, man buvo labai skanu ir buvo įdomu kaip pasigaminti kavą dar skaniau. Buvo kavinė, kurioje nuolat su draugu lankėmės, o vėliau joje ir pradėjau dirbti. Mano pirmas darbas ir dar su kava. Faina. Ten griežtai buvau mokomas kavos gaminimo pagrindų, aptarnavimo ir kitų niuansų. Vėliau perėjau į kitą įmonę, kurioje dirbu iki šiol ir toliau bandau mokytis kažko naujo. Kai pats sužinai ką nors naujo, pasidalini tom žiniom su pirkėju ir vėliau atėjęs padėkoja – labai malonus jausmas. Kai bent kažkam ši informacija buvo naudinga ir padėjo.

Šiaip pats darbas tiek psichologiškai, tiek fiziškai yra sunkus. Visą dieną praleisti ant kojų ir bendrauti su žmonėm, net jei bloga nuotaika ar problemos – vargina. Bet kartais atsiperka.

Klientai

Klientų būna visokių. Tokių, kaip pirmuose įrašuose rašiau (bet jų kaip ir minėjau mažiau) ir fainų. Tai šiandien apie tuos fainus. Aš nelaikau savęs labai geru pardavėju arba fainu žmogumi, kuris galėtų sukurti su klientu ryšį maždaug „aš fainas – ateik pas mane dažniau“. Aš mažiau malu liežuviu, bet laikausi kokybės politikos. Klientas norės pas mane ateit todėl, kad aš padarau visada vienodai kokybiškai arba taip, kaip jis nori mano galimybių ribose. Ir tai pasiteisina. Su kolektyvu praktiškai neturime nusiskundimų, tik geri atsiliepimai apie kokybę, greitį ir malonų aptarnavimą. Smagu.

Taip ir atsiranda pastovūs klientai, kuriems nereikia sakyti, ką jie geria, nes atsimenu, kurių galima paklausti, kodėl ilgai nesilankė, kur buvo prapuolę. Su tokiais galima pasišnekėti ne dalykiškai ir apie labiau asmeninius dalykus, Toks klientas visada pasakys, jeigu kažkas buvo negerai ir nedarys iš to isterijos, tiesiog prieis ir ramiai pasakys, kad tas ir anas negerai, pasitaisykit. Tokiam klientui galima pasiūlyti ką nors naujo atsižvelgiant į tai, ką jis mėgsta. Ir man gerai, ir jam kažkas naujo. Toks klientas yra nuoširdus, malonus ir visada yra laukiamas.

Kiti klientai yra tie, kurie ateina dažnai, nelabai linkę į platesnius pokalbius, tik lakoniškas dialogas apie tai, kaip sekasi. Beveik visada geria ir valgo tą patį, todėl pamačius eilėj tokį klientą, pagaminu jam skirtą gėrimą, kad atėjus jo eilei galėtų iškart mėgautis. Klientas patenkintas greitu aptarnavimu – aš patenkintas, kad jis patenkintas. Profit.

Treti, kaip ir minėjau prieš tai – neutralūs klientai. Ateina rečiau arba retai (kartą į dvi savaites ar rečiau), tačiau aš juos vistiek atsimenu. Pokalbis tik dalykiškas „laba diena, norėčiau to ir ano, ačiū labai“. Tokie klientai visada būna mandagūs, paprasti. Dažnai tokie klientai tampa pastovūs.

Darbo vieta

Man buvo ne vieną kartą, susiklosčius aplinkybėms, kilusi mintis keisti darbą. Viena iš priežasčių, kodėl nekeičiau, tai sunkumai susirasti kitą darbą. Nors darbo skelbimų pilną, tačiau darbdaviai neskuba kvietis į pokalbį, laukia princų ir princesių ant balto žirgo. O kita priežastis – dabartinis darbas arti namų, geras darbo laikas (ne visada), o svarbiausia darbas nėra sėdimas. Nors ir visą dieną stovėt ant kojų vargina, tačiau, manau, tai yra geriau, nei visą dieną sėdėti prie kompiuterio. Bent kažkoks judesys. Lašiniais mažiau apaugsiu.

Kita priežastis – darbas nėra įpareigojantis. Turiu omeny tai, kad jei mano darbo laikas pasibaigė, tai reiškia, kad manęs niekas netrukdys skambučiais iš kokios nors skyriaus, padalinio ar neskambins klientai ar dar kas nors. O taip pat nebūna namų darbų, viršvalandžių po darbo, nes nieko nespėji, o rytoj terminas ar kažko panašaus. Aš apskritai esu labiau fizinio nei protinio darbo mėgėjas (jei neduota smegenų, tai kas belieka). Iš kitos pusės šis darbas, kaip ir visur, reikalauja atsakomybės, atsakomybės ir atsakomybės. Kiekvienas blogai padarytas veiksmas ar pasakytas blogas žodis turi atoveiksmį. Sugedę ir nesužiūrėti produktai – klientų apsinuodijimai ir problemos įmonei. Leptelėjai kažką – klientas nesuprato, parašė skundą. Nėra taip, kad ateini, atstovi ir išeini (apie tokius atstovėtojus dar parašysiu atskirame įraše).

Kolektyvas

Kolektyvas dažnai būna ta priežastis, dėl ko žmonės neišeina iš darbo, kad ir koks jis šūdinas. Kol aišku nepriveda prie kritinės nervų būklės. Galiu pasidžiaugti save darbe esančiu geru kolektyvu – kada atėjus į darbą yra apie ką pasišnekėti, pajuokauti, visi darbai yra atliekami laiku, visi žino, ką turi padaryti ir ko negalima daryti, visi yra taip susidirbę, kad praktiškai nereikia tarpusavy šnekėtis, kiekvienas žino, ką daro pats ir ką daro kolega, darbas sustyguotas. To rezultatas – klientai aptarnaujami greitai, kokybiškai,profesionaliai, be klaidu ir gražiai. Ne kartą teko girdėti iš klientų pagyrimą, kad gražu žiūrėti kaip dirbam. Todėl bjauriausia būna, kai keičiasi kolektyvas (vyksta rotacija tarp taškų ir dažniausiai tai būna naujokai). Kai susidirbi su vienais ir ateina galbūt visai kitaip dirbantys žmonės – tai reikia iš naujo susidirbinėti su naujais kolegomis, kas dažniausiai nesigauna, vyksta dažna rotacija arba žmogui tiesiog nusišikti kaip reikia dirbti (kaip dažniausiai ir būna). Tokie darbuotojai neturėtų dirbti ir gadinti įmonės reputacijos ir kitų kolegų gyvenimo savo egzistavimu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

 

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Eiti prie įrankių juostos