Klientų tipai kavinėse

 

Malonius klientus norisi nustebinti gražiu piešiniu ant kavos
Malonius klientus norisi nustebinti gražiu piešiniu ant kavos

Dirbant su žmonėm geriausias dalykas yra tai, jog ateina visi įmanomi žmonių tipažai, kiekvienas su savo specifiniu bendravimu, juokeliais ir užknisančiais dalykais. O dar geriau yra tai, jog su laiku išmoksti bendrauti su visais tipais ir tampi atsparus visiems jų perliukams ir durnystėm.

 

 

 

 

Draugelis

Turbūt labiausiai mane užknisantis tipas žmonių. Aš neturiu daug draugų, o ir naujų nemėgstu darytis, bet kai ateina klientas ir pradeda elgtis taip, lyg kiekvieną savaitgalį kartu tūsinam – nepernešu tokių. Toks tipas truputį primiršta ribas tarp draugų ir kitų žmonių, kreipiasi tu, sako labas, kaip sekasi, gal GALI padaryti kavos, a? Aš tau ne draugas ir tokiu nenoriu būti ir prašom į mane kreiptis atitinkamai. Su tokiais stengiuos palaikyti kuo tolimesnį ryšį, bet padaryti viską, ko prašo. Kad ir kaip man žmogus kartais gali nepatikti, bet visada parduosiu viską, ko jis prašo. Ir parduosiu gerai. Išimtis tokiems klientams draugeliams yra pastovūs klientai, su kuriais atsirado draugiškas ryšys ir galima pasikalbėti.

Viskuo nepatenkintas

Įdomiausias ir gamtos mokslininkų vis dar neištirtas klientų tipas. Toks tipas, kiekvieną kartą atėjęs randa prie ko prisikabinti, ant ko pastumti, arba ant ko paburnoti. Tai jam per brangu, tai vieno ar kito deserto nėra, kuris vakar buvo, bet vakar jo nenorėjo, tai kava ne tokio skonio, tai staliukas kreivai stovi, tai oras iškvėpuotas kavinėje, tai per daug žmonių, tai per mažai žmonių. Net jei viskas būtų idealu, vistiek rastų prie ko prisikabinti, tačiau visada ateina ir paburnoti iš naujo.

Frylanceris

Sparčiai plintanti ir kartais parazituojanti rūšis. Skiriamieji požymiai – laptop’as rankose ir rozetės ieškojimas prieš užsisakant kavą. Toks tipas žmonių daug nešneka, visada kažkur skuba, užsisako vieną kavą per visą dieną, užima vietą, dažniausi skundai – neveikia internetas, per triukšminga kavinėje arba padirbus keletą valandų pradeda nusibosti tas pats playlist’as su ta pačia muzika. Mandresnė frylancerių versija iš kavinės padaro savo ofisą, užsiima kelis staliukus ir rengia susitikimus su klientais.

Visų galų žinovas

Vienas iš sunkesnių klientų, nes jis viską žino geriau už kitus, visada yra teisus, nors yra neteisus ir jeigu kas nors prieštarauja jam – užsišika. Tokių klientų palyginus nėra labai daug, tačiau kai ateina ir pradeda dėstyti savo tiesą apie kavą, tai laikykitės. Geriausia kava auga Italijoje, geriausias kavos skrudinimas yra anglies juodumo, nes kava turi būti karti, kava su rūgštele yra šūdina kava už nežmonišką kainą, gera kava turi būti ir pigi, nes jis perka itališką kavą ir ji yra labai gera, o tas brangus marmalas yra skirtas išvilioti pinigus iš patiklių pirkėjų, nes niekuom ji nesiskiria nuo pigesnės geros itališkos kavos. Pradėjus tokiam pirkėjui mandagiai sakyti, kad yra truputį kitaip nei jis sako, atgal sulauki pikto žvilgsnio ir pasakymų, kad esi debilas, nieko tu čia neišmanai, kaip gali išmanyti, jei neuždirbi ir pasaulio nesi matęs. Su tokiais klientais stengiuos visiškai nesiginčyti, nes kiekvienas leptelejimas tik prailgins tokio kliento buvimą.

 Sveikuolis

Labai padažnėjęs klientų tipas pastaruoju metu. Nepiktybinis iki tam tikros ribos. Atėjęs visada pirmiausia išsiklausinės kiekvieno produkto kilmę, sudėtį, ar buvo bandomas ant gyvūnų, ar ekologišku transportu atvežtas iki kavinės, ar mūsų kavinė išvis ekologiška ar mes patys sveikuoliai, Niekaip negalėdamas išsirinkti sau tinkamo dalyko išgert/pavalgyt, nusipirks latę su karvės pienu arba kolos. Na gerai, gal persistengiau, ne visi perka latę arba kolą. Tačiau labai dažnai paaiškėja, kad toks sveikuolis dažnai leidžia sau nesveikuoliškai maitintis (na, to, gliuteno pavalgyt), arba kad jis išvis tik kartais sveikuolis būna. Čia kaip būti kartais abstinentu, nes neturi pinigų prisilakt.

Pensininkai visų galų žinovai

Čia jau sunkesnis atvejis, negu tiesiog visų galų žinovas. Tokie ateina pasikaustę žiniomis apie kavą iš televizinių laidų, kuriose kavą verdą koks nors prekės ženklo atstovas, dažniausiai to populiaraus, ir turbūt niekada pats nėra ragavęs kavos gyvenime. Na, arba bent jau savo kavos, nes supranta, kokios ji geros kokybės. Taip pat patikimas žinių šaltinis yra žiniasklaidos priemonių straipsniai apie kavą pavadinimu „7 dalykai apie kavą, kurių jums niekas nepasakys, o tik mes tokie protingi ir viską žinom“ ar kaip nors panašiai. Ir tada tokie mieli senjorai ateina, demonstruoja savo pritrenkiančias žinias apie kavą, o tu tik stovi ir bandai suprasti, už ką tau tokia kančia.

Marozai

Niekada nieko neperka, tik ateina, pasėdi, parėkauja, prišiukšlina, klientus pagąsdina. Dažniausiai būna išvaromi arba mandagiai palydimi apsaugos iki artimiausio išėjimo. Abiem atvejais išeidami mandagiai nusikeikia.

Supermamytės.lt

Tai toks sutvėrimas, kurios nemato nieko aplinkui, o tik savo vaikelį (vargšelis), ir aplink kurį yra kokių penkių metrų draudžiamoji zoną, į kurią sunkiau patekti, nei į Černobylio draudžiamą zoną. Nes neduok dieve kas nors pakvėpuos savo užterštu oru į jos angelėlį ir jis užsikrės visom tom bacilom, fu. Jeigu supermamytės.lt ateina į kavinę, tai reiškia, kad praeiti nebus įmanoma, nes pats kaltas, kur dėti vežimėlį. Rinksis, ką užsisakyti, dvigubai ilgiau ir sudėtingiau nei sveikuoliai, nes nu viskas gi, žinai, taip kenkia. Galiausiai nusipirks vieną kavą, tačiau ant stalo buteliukų, indukų ir panašių dalykų bus daugiau nei kūdikių parduotuvės lentynoje. Įšėjusios, po savęs paliks tokį šiukšlyna, kad Kariotiškės atrodys sterilia vieta.

 Sėkmingi, visko pasiekę start up’eriai ir kiti biznieriai

Nemaloniausias tipažas man asmeniškai. Toks tipažas visada atėjęs į kavinę nutaisys tokią veido išraišką, lyg atėjo į kažkokią kaimo skylę, kur susirinkę vietiniai alkoholikai gurkšnoją Stiprųjį. Beveik niekada nesisveikina, nes nelygis, užsisakinės taip, lyg jam būtų šlykštu ir žema kalbėtis su darbuotojais, numes kupiūrą tokiu gestu, kuris reiškia – susirink pinigus, jei taip reikia.

Žinoma, ne visi šio tipo žmonės tokie, kokius aprašiau, dauguma visai mandagūs. Tačiau saujelė tokių gražuolių gali greitai sugadinti visą įvaizdį.

Pastovūs

Ateina kasdien, beveik tuo pačiu metu, geria tą patį. Kai ateina kokie 4 tokie klientai iš eilės gaunasi gera emocinė pertrauka,nes nereikia šnekėti ir mąstyti. Iš kitos pusės, atrodo, kad gyvenimas vyksta pakibusioje matricoje, nes kasdien vis tas pats per tą patį.

Ilgamečiai

Turbūt geriausias klientų tipas koks tik gali būti. O taip pat, tai geriausias darbo įvertinimas. Tai klientai, kurie kažkada pirmą kartą atėjo į kavinę, kuriems patiko konkretaus asmens aptarnavimas ir paskui stengiasi ateiti pas tą asmenį, net jei jis dirba vis kituose taškuose. Dažnai ir bendravimas su tokiais klientais yra labiau draugiškas ir dėl to, vienas apie kitą žino daugiau, negu reikėtų, galbūt, žinoti.

Pilnaties nutvieksti

Moksliškai neįrodytas klientų tipas. Tačiau legendos byloja, jog tokie klientai pasirodo tik per pilnatį ir dažniausiai įkūnija kelis skirtingus klientų tipus. Savo klausimų ir prašymų išradingumu ir sugebėjimu išvesti iš kantrybės nustebina net visko mačiusius darbuotojus. Tokių klientų nepavyksta išvengti niekam, kaip ir niekas nesugeba atrasti vakcinos nuo šio reiškinio. ar įgyti imuniteto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

 

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Eiti prie įrankių juostos