Dviračiui nėra blogo oro, yra tik pasiteisinimai

Pirmas sniegas

Šiandien Vilniuje pasnigo. Kai ryte vos atsibudęs pamačiau, kad sninga net nesusimąsčiau kaip gi aš dabar važiuosiu į darbą. O gi žinoma, kad dviračiu! Man be galo patinka, kai sninga ir ypač kai sninga pirmasis sniegas. Tada net nuotaika kažkokia kitokia, žiemiška, šventiška.

Apsirengiau kiek šilčiau nei įprastai ir išvažiavau į darbą. Bevažiuojant pradėjo snigti ir kuo arčiau darbo – tuo smarkiau. Važiavau ir kaifavau. Sningant iš tiesų važiuoti yra gerokai maloniau nei per lietų. Lietus kažkoks šlapesnis.

Su slidžiais dviračių takais nesusidūriau. Tikėtina vakare važiuojant namo pašals. Tada reiks labiau pasisaugoti. Važiuoti jokių problemų nebuvo. Gal tik vėsiau negu buvo iki šiol. Bet vistiek kol atvažiavau iki darbo sukaitau.

Kartais sulaukiu klausimų ką darysiu žiemą, kai bus daug sniego ir šalta? Važiuosiu dviračiu. Nežinau kaip seksis važiuot prie didelių šalčių, bet manau verta pabandyti. Plačios grubaus protektoriaus purvo padangos manau puikiai išlaikys mane ant gausaus sniego. Tereiks šilčiau apsirengti ir tiek.

Netinkamas klimatas

Dažnai tenka skaityti ar išgirsti, kad pas mus dviratį kaip pagrindinę transporto priemonę naudoja tik tikri entuziastai, nes arba karšta, arba šalta, arba lyja, arba sniegas arba reljefas arba per toli arba nėra kaip važiuot arba dar kas nors. Žodžiu, turiu būti idealios sąlygos, kad užkietėjęs automobilistas persėstų ant dviračio, plius būtinai dušas darbe, švarių drabužių kompletas ir krūvą kitų patogumų.

Galiu sutikti tik dėl vieno – dėl normalios infrastruktūros dviračiams trūkumo. Bet palyginus su dažais nupaišytais „dviračių takais“ ant šaligatvio dabartiniais dviračių takai yra dviračių magistralės. Ir tokių raudono asfalto dviračių takų atsiranda vis daugiau. Aš pats pusę kelio iki darbo važiuoju dviračių takais. Kada nors iki darbo galėsiu nuvažiuoti nenutrūkstamu dviračių taku.

O kas liečia oro sąlygas – tai yra įpratimo reikalas. Man pačiam pradžioj nebuvo labai malonu važiuot per šaltą rudenišką lietų. Bet po kurio laiko taip prie to lietaus įpratau, kad buvo visiškai dzin ar lyja ar ne, man vistiek kaifas važiuot.

Neįtikinau? Pažiūrėkit kaip Nyderlanduose žmonės per lietų važiuoja į darbą:

Va dar:

Čia tik pas mus žmonės stovėdami kamštyje automobilyje pamatę per lietų važiuojantį dviratininką galvoja kas per debilas. Nors dviratininkas turbūt greičiau už automobilį būna namuose.

Gerai, supratau, per lietų labai norint gal ir įmanoma važiuoti. Bet kaip gi per sniegą???

Va, prašom:

Taip, bet čia Olandija, čia turbūt nebūna tiek daug sniego kiek pas mus!

Prašom- Oulu, Suomija. Miestas esantis ~1200km į Šiaurę nuo Vilniaus.

Dviračių takų priežiūra Oulu:

Įdomu kaip bus prižiūrimi mūsų dviračių takai. Tikiuosi bus valomi irgi.

Vistiek ne? Tada štai:

1000 iš 1200 mokinių šioje mokykloje Oulu, Suomijoje, atvažiuoja dviračiu. Netgi žiemą. <…> Šią dieną buvo -17C°. Šaltinis.

DywsDuJU0AEUcdz

Taigi, koks jūsų pasiteisinimas nevažiuoti dviračiu?

2 Replies to “Dviračiui nėra blogo oro, yra tik pasiteisinimai”

  1. Jei bus rimta žiema – geras variantas yra padangos su šipais šonuose. Važiuojant tiesiai liečiasi tik guma, ant posūkio (arba nuleidus slėgį) – kabina ir šipai. Ant sniego nebūtina, bet ant plikledžio nepadės joks protektorius. Ypač jei padanga jau mačius gyvenimo ir guma sukietėjus.

    1. Kaip tik mačiau pirkti dygliuotas, bet net negalvojau apie jų įsigijimą. Žinau, kad per plikledį absoliučiai nieks nepadės, todėl ir tikiuosi arba snieguotos žiemos, arba tokios kaip praeitais metais.
      Šiuo metu turiu apynauję Maxxis Minion DHF ir naują Maxxis High Roller. Tai jei nebus ledo labai didelių problemų manau neturėsiu

Comments are closed.

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Eiti prie įrankių juostos