Apie naujokus

1_i5nvqo9ChpTsj4w-Wknfog

Mano rašytas įrašas apie pirkėjų skundus galima sakyti tiesiogiai susijęs su tuo, kokie žmonės įsidarbina ir koks yra jų požiūris į darbą. Atrodo, į darbą priimami bet kas, kas nepatingėjo nusiųsti CV. Iš dalies taip ir yra. Pavyzdžiui, mano žmona priimdama žmones į darbą turi rinktis iš daugmaž dviejų CV – blogo ir labai blogo. Ir tai, tie du CV atsiranda, jei pasiseka ir kas nors atsiunčia. Ir vistiek kažką reikia priimti, nes darbuotojo tai reikia.

Taigi, kas blogai su dabartiniais naujokais? Pateiksiu grynai asmeninę nuomonę ir patirtį apie juos. O gi blogai yra beveik viskas. Jie įsivaizduoja, kad yra labai reikalingi ir visi darbdaviai labai trokšta juos įdarbinti. Tačiau dirbti jie visiškai nenori, tingi ir nemoka, o už tai prašo tūkstančių eurų ir pyksta, kad tiek negauna, nes juk viską moka!

O dabar apie viską paeiliui. Reikalingumas.

Darbuotojai yra reikalingi visada, nes natūralu, kad didelėse įmonėse vyksta darbuotojų kaita. Vienur didesnė, kitur mažesnė. Ten kur dirba kokie 200 žmonių ir per metus nepasikeičia nei vienas darbuotojas – sveikinu, esat nuostabūs. Pas mane įmonėje darbuotojų kaita pakankamai didelė. Tik mažas procentas yra pastovūs darbuotojai su 3+ metų stažu. Visi įsivaizduoja, kad tai studentiškas darbas, tai studentiškai ir dirba – mėnesį, kaip per sesiją. Įmonei reikalingas tas darbuotojas, kuris nori dirbti. Kuris yra su aistra kavai ir nori apie ją išmokti viską, ką įmanoma. Toks darbuotojas dažniausiai greitai mokosi, pats daug sužino naujo ir tuo dalinasi su klientais. Toks darbuotojas yra mylimas ir saugomas įmonės. Net jei būtų sudėtingo charakterio, bet nerealiai parduoda.
Blogas darbuotojas tai tas, kuriam darboviečių skaičius CV yra svarbiau, nei kokybė. Kodėl aš manau, kad tai yra blogai? Todėl, kad jei žmogus dirbo 10 darboviečių ir kiekvienoj išdirbo po 1-2 mėnesius, tai ar tas jo įspūdingas darboviečių sąrašas ką nors reiškia? Absoliučiai nieko. Reiškia, kad jis pats nežino, ko nori, ir todėl greičiausiai ir kitur išdirbs mėnesį, arba tingi dirbti ir dėl to iš visų darboviečių buvo išpirdolintas už tinginiavimą. Mano žmona tokių CV net neskaito, iškart meta lauk. Kam gaišt laiką. Mano manymu, bent metai išdirbti vienoje įmonėje šį bei tą reiškia.

Noras dirbti

Visi nori nedirbti, bet gauti melejonus. Ne visi sau gali tai leisti, todėl didžiajai daliai tenka dirbti. Bet naujoji karta kažkodėl įsivaizduoja, kad gali šūdą malti, valdžia nepastebės ir dar pinigus už tai gaus. O vat ir ne. Ypač aptarnavime. Ofise gali smaukytis, kol neprispaudžia terminai ir vistiek tenka padaryti visus mėnesio darbus per vieną dieną. Aptarnavime yra per daug akių ir seniokų, kurie pastebėjus, kad šūdmaliauji, iškart primins apie tai, kad reikia dirbti. O pirkėjai dar ir skundą įpaišys valdžiai. Apsimesti, kad dirbi ir nepaeis, nes klientas neapsimes, kad geria nematomą kavą.
Noras dirbti gal ir yra šiek tiek, nes valgyt juk už kažką reikia. Bet tada reikia mokytis dirbti. Deja, baristos darbas toks, jog tik atsistojęs prie aparato negali iškart gamint kavą taip lyg dalyvautum pasaulio baristų čempionate. Mokytis naujokai irgi nenori. Jiems tai yra kančia ir jų pačių pažeminimas – „nu gerai, nebeaiškink, supratau, viską aš moku“ arba „nu aš jau mėnesį dirbu, viską išmokau, keisiu darbą, mokysiuos kažką naujo“. Realios frazės. O paprašius padaryti elementarų kapučiną tenka prasibrauti pro lyg iš fairy padarytą putos bokštą ir tik kažkur pajautį kavos užuominą. Taip jų visas mokėjimas ir išnyksta kanalizacijoj kartu su „nuostabiu“ kapučinu iš paskos.

Šūdina pieno puta                                                           Nuostabi pieno puta

Cappuccino-topped-with-dry-milk-foam                      quentincafemx_10_5_2017_19_12_15_685-e1494463905507

Suvokimo nebūvimas

Baristos darbas yra ne tik kavos darymas, bet tai ir krūva kitų antrinių darbų – dokumentų ir kasos knygų pildymas, tvarkos ir švaros kavinėje palaikymas, prekių priėmimas ir bla bla bla. Tik naujokai nesupranta to. Arba nenori suprast. „Aš jau valiau indus šiandien vieną kartą, daugiau nevalysiu“. Irgi reali frazė. Arba atmestinas svarbių dokumentų kaip kasos knyga pildymas pribraukant ir prikeverzojant. Nes ir taip tik, kam čia stengtis. Ką aš noriu pasakyti. dauguma naujokų, kurie ateina pas mus dirbti yra arba ką tik po mokyklos, arba studentai arba daugumai tai tiesiog yra pirmas darbas. Ir jie yra arba ant tiek išlepę arba ant tiek nesupratingi, kad čia ne mokykla. Tu esi pats atsakingas už savo veiksmus ir klaidas. O jeigu nesupranti, tai paklausyk, ką tau aiškina žmogus dirbantis tik 100 kartų ilgiau už tave. Taigi kavinėj visada turi būti tvarka, viskas turi būti savo vietose, visos prekės sužiūrėtos ir turi žinot viską, kas vyksta kavinėje. Priešingu atveju – antausis. Apskritai, aš manau, kad kiekvienas naujokas turi turėti krikštą – veterinarinė + darbo inspekcija ir tada kitą kartą pagalvos prieš galvodami „ai, tiks ir taip“.

Parazitai

Jau vien antraštė viską pasako. Kiekviename darbe ir kolektyve yra žmonių, kurie be to, kad nedirba, bet dar ir kenkia aplinkiniams ir įmonei. Tokių žmonių parazitiškumas pasireiškia tik kuriam laikui po to, kai buvo įdarbinti. Jie yra – intrigantai, isterikai, tinginiai, kolektyvo supriešintojai, kleptomanai, vagys ir psichiškai nestabilūs asmenys.

Išvada

Darbas aptarnavimo srityje, ypač kavinėse, dažnai laikomas studentišku darbu, todėl ir požiūris į darbą panašus. Todėl ir motyvacija darbinantis yra minimali arba jos visai nėra. O todėl ir didžioji dauguma darbuotojų ir yra tokie, kokius išvardinau – tikisi pakankamai lengvo darbo laisvu nuo mokslų laiku, darbo metu pasimokyti artėjančiam egzaminui ar koliui, bet ir tikisi uždirbti, kad užtektų ir pavalgyti ir už nuomą susimokėt ir pasitūsint ir dar liktų. Aha, svajokit toliau. Būtent todėl rasti moytvuotą ir norinti dirbti darbuotoją yra praktiškai misija neįmanoma. Todėl ir darbuotojų kaita tokiose srityse yra labai didelė. Todėl ir aptarnavimo kokybė yra arti šūdinos, nes nėra pardavimo kultūros ir profesionalumo.

Komentarai

6 Replies to “Apie naujokus”

  1. Atlyginimas yra kaip ir pagrindinė motyvacinė priemonė žmonėms. O kai nežino kiek ir už kokius rezultatus gali uždirbti, tai gal ir stengtis dėl to nenori? :) Gal tiesiog jiems reikia nustatyti kokį nors tikslą, kurio galėtų siekti?

    1. Soriuks,pamiršau paminėti,po bandomojo valandinis bazinis atlyginimas plius bonusas. Tai stengtis yra dėl ko,nes galima normaliai užsidirbti.

  2. Jei nepaslaptis, kokie tokių darbuotojų atlyginimų (į rankas) rėžiai? man tai visada atrodydavo taip, kad jei mažai moka, tai ir darbas nerimtas :D o jei alga gera, tai jau reiškia, kad svarbu, nes už nerimtą darbą tiek nemokėtų :D Tai tokių savo darbų, kaip skambučių centre, niekada rimtais ir nestudentiškai nelaikiau. O, kad darbuotojai dabar mėgsta Š malti, ir nori kalno pinigų, tai pilnai sutinku. Durniausia būna tada, kai jie susidera atlyginimą tokį kokio norėjo, o paskui skundžiasi, kad mažai gauna, nes sužino, kad koks pažįstamas kitoje įmonėje analogiškose pareigose daugiau gauna. Ir tada jau čia būna lieva įmonė, už tokius pinigus aš čia nesėdėsiu ir t.t.

    1. Kaip suprasti rėžiai? Nežinau ką tai reiškia… Pas mus taip – jei gerai dirbi tai ir uždirbi,o kai mala šūdą ir skundžias kaip mažai gauna tai…nėra ko skųstis tada apskritai,dabar nieks nenori dirbti,bet nori viską turėt,uždirbt,kad man juokinga net daros ir graudu tuo pačiu metu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Eiti prie įrankių juostos