Apie mandagumą kavinėse

Na gerai, prieš tai buvęs įrašas gavosi kiek piktokas,galbūt be priežasties net. Tiek to.

Šis įrašas bus irgi piktokas, bet jau su priežastimi. Noriu pašnekėti apie mandagumą kavinėse.

Kiekvienas pirkėjas nori būti aptarnautas profesionaliai, greitai, mandagiai, maloniai ir panašiai. Taip ir turėtų būti, jei pardavėjas nori, kad pirkėjas grįžtų, rekomenduotų jį. Geras tarpusavio, ypač su pastoviu prikėju, ryšys yra nuostabiausias dalykas. Pažįsti pirkėją, žinai, ką jis mėgsta, ko nemėgsta, ko norėtų ir gali pasiūlyti jam būtent tai, ko jis norėtų arba norėtų pabandyti (nusipirkti) ką nors naujo. Deja, tai yra retesnis atvejis.

Didelė dalis pirkėjų nori gero aptarnavimo, mandagumo, tačiau patys pamiršta apie bet kokį žmogiškumą ir mandagumą. Pradedant elementariu „laba diena“ arba bent jau akių kontaktu su šypsena – to užtenka. Tačiau, dažniausiai būna taip:
Užeina pirkėjas:
– Laba die…
– Kavos!
Padarau:
– Skanaus,- sakau.
– ee…,- kažkas panašaus į „aha“.

Nei „laba diena“, nei bent akių kontakto, nei „ačiū“ nieko. Toks jausmas, kad žmogus yra iš aukštuomenės ir sveikintis, o ypač kalbėtis su barmenu yra nelygis. Na, nelygis, tai nelygis. Ko eini, jei nelygis.

Kita grupė nemandagių pirkėjų yra mano taip vadinamos grupelėsAteina dviese arba daugiau, non stop šnekasi, pastebi, kad jau jų eilė užsisakyti tik tada, kai sukrenkšti garsiau. Bet ne visada suveikia, tiesą pasakius. Besišnekėdami tarpusavyje, tuo pačiu užsako kavą. Susimoka tada, kai po jų aptarnaujami dar trys pirkėjai, ir prisimena, kad nesusimokėjo dar. Atsiskaitant kortele pin kodą įveda irgi kai atsimena – maždaug po 10 minučių. Ir dar sugeba pamiršti kortelę skaitytuve. Jų apsipirkimas trunka 10 kartų lėčiau už paprastą ir kainuoja begalę nervų, ypač, jei reikia išsiaiškinti, kokių desertų nori…

Kartais su tokiom grupelėm yra kiek paprasčiau, bet pokalbis daugmaž vyksta taip:
– Bla bla bla bla bla bla bla bla…kavos norėčiau, bla bla bla bla bla ir deserto bla bla bla bla…

įsiterpti nevalia, nes trukdau pokalbiui.

Labiausiai užknisantys yra telefonistai. Jiems noriu pasakyti, tik vieną dalyką – susitvarkykit savo sušiktus reikalus, pakalbėkit apie savo problemas ar kokį nors kitą šlamštą, padėkit ragelį ir TIK TADA ateikit prie baro užsisakyti. Nes jei tikitės, kad galiu išgirst, ką sau po nosim šnabždatės kokios kavos norit arba, kad esu ekstrasensas – tai jūs klystat. Aš nei girdžiu, ką sakot, nei moku mintis skaityt. Jei negerbiat darbuotojų – jie negerbs jūsų. Fu.

Ir apskritai, jeigu pasisveikinti arba būti mandagiu neleidžia įsivaizdavimas, kad esate aukšto socialinio sluoksnio, nei barmenai ir vien kalbėtis su jais jums yra žema – geriau neikit išvis į kavines, restoranus (kur beje padavėjos yra dar labiau žeminamos). Lankykitės ten, kur lankosi aukštuomenė.

Šiaip yra ir daugiau tokių žmonių tipažų, bet čia išvardinau pagrindinius ir pačius pačiausius.

O bet tačiau, yra kita medalio pusė – nemandagūs darbuotojai. Visiems su tokiais tenka susidurti. Niekam tai nepatinka. Šiuo atveju galiu pateisinti pirkėjo nemandagumą, nes pirkėju elgiamasi taip pat – nemandagiai. Aš pats elgiuosi nemandagiai su nemandagiais pardavėjais. Nes, vėlgi, jei tu manęs negerbi – aš negerbsiu tavęs.

Elkitės su kitais taip, kaip norėtumėte, kad su jums elgtųsi. Tai galioja tiek pirkėjam, tiek pardavėjam.

roanoke-coffee-shop-funny-sign-austin-simms-1

3 Replies to “Apie mandagumą kavinėse”

  1. Teko dirbti klientų aptarnavime, tai žinau koks tai \“malonumas\“. Kalbant apie nemandagius pardavėjus, tai savo ruožtu visada stengiuosi bendrauti mandagiai, nes tada, suvaldydamas savo emocijas, ir išlikęs ramus, jaučiuosi stipresnis :)

    1. Valdyti emocijas beveik visada yra gerai. Nežinau kaip su nemandagiais pardavėjais toks bajeris veiktų (turbūt ne), bet su nemandagiais ir piktais pirkėjais geriausia bendrauti ramiai, sutinkant su jo blevyzgom… Do not feed the troll.

      1. Sutinku, kad neveikia su pardavėjais, na, savo ramumu jo nenuraminsi, kaip kad atvirkščias variantas, apie kurį pardavėjus klientų aptarnavimo mokymuose turėtų mokyti, bet čia tiesiog tokia asmeninė pergalė gaunasi. Nes kai kiti iš šalies mato kaip jis ardosi, o tu ramus stovi, tai karmos taškai tau eina, o ne jam.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Eiti prie įrankių juostos